Η ναυτιλία ανακάμπτει!

naftilia ploio plohgos

Aυξάνονται οι ενδείξεις για νέα κινητικότητα στο κομμάτι των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων

 

Την ώρα που οι ναυλαγορές κινούνται ανοδικά και εντείνονται οι εκτιμήσεις για ανάκαμψη του ναυτιλιακού κλάδου, αυξάνονται οι ενδείξεις για νέα κινητικότητα στο κομμάτι των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Το θέμα των χρηματοδοτήσεων αλλά και οι προοπτικές του ναυτιλιακού κλάδου βρέθηκαν στο επίκεντρο το διεθνούς ναυτιλιακού συνεδρίου Marine Money Greek Forum που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα με σημαντικές συμμετοχές ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και εκπροσώπων του χρηματοπιστωτικού τομέα.

Ενδεικτικά χθες στο κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, βρέθηκαν στελέχη από διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οίκους όπως HSBC, Deutsche Bank, Goldman Sachs, ABN AMRO, ING, KfW IPEX-Bank,BNP Paribas, Citi, UBS, Commerzbank, DVB Bank, Berenberg, Jefferies, NORD/LB, Meerbaum Capital Solutions (Oaktree), Four Wood Capital Partners,, ICBC Financial Leasing, NIBC Bank, Northern Shipping Funds, SEB, Maritime Asset Partners.

Όπως τόνισε ο Κώστας Μπάρτζης επικεφαλής του οίκου ανάλυσης Marsoft η αγορά έχει μπροστά της δύο καλά χρόνια τουλάχιστον μέχρι το 2020. Ο ίδιος εκτίμησε για τον κλάδο των φορτηγών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ότι οι παράγοντες που ευνοούν την αύξηση παραγγελιών είναι η επιθυμία των εταιρειών για αύξηση μεριδίων, οι χαμηλές τιμές των πλοίων και το νέο κανονιστικό πλαίσιο.

Πρωτίστως όμως το γεγονός ότι υπάρχουν διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις κυρίως από κινεζικές τράπεζες. Στον αντίποδα αποθαρρυντικοί παράγοντες για την αγορά των containerships είναι η μείωση των παικτών λόγω των εξαγορών και συγχωνεύσεων, ο κίνδυνος επιδείνωσης του ισολογισμού των εταιρειών από πιθανή αύξηση του δανεισμού, αλλά και ο κίνδυνος υποβάθμισης της πιστοληπτικής ικανότητάς τους.

Σε ό,τι αφορά το ξηρό φορτίο όως τόνισε ο γενικός διευθυντής της W Marine Ν. Τριανταφυλλάκης η χρονιά έχει ξεκινήσει και συνεχίζει να είναι πολλά υποσχόμενη, ενώ και για το 2018 οι προβλέψεις είναι θετικές. Το πόσο θα διαρκέσει η ανάκαμψη θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως οι νέες παραγγελίες φορτηγών, η πορεία της διεθνούς ζήτησης για εμπορεύματα, ο ρυθμός διαλύσεων πλοίων αλλά και από γεωπολιτικές εξελίξεις όπως η εξέλιξη του σχεδίου της Κίνας one road one belt τόνισε από την πλευρά του ο Στέφανος Αγγελάκος της Angelakos SA. Το μόνο που μπορούμε να προβλέψουμε με σιγουριά στην ναυτιλία είναι ότι ο κλάδος είναι απρόβλεπτος, πρόσθεσε ο ίδιος.

Τα μακροοικονομικά μεγέθη δίνουν καλό λόγο για να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την αγορά τα επόμενα χρόνια εκτίμησε από την πλευρά του ο Βασίλης Σακέλλης της Alassia NewShips Management.

Παρά το θετικό κλίμα της αγοράς οι εταιρείες πρέπει να έχουν πάντα ένα plan b για να μην βρεθούν εγκλωβισμένες επισήμανε από την πλευρά της η Κάλλι Λίβανος της Kyla Shipping.

Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις ο Anil Sharma πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GMS τόνισε ότι στην 5ετία 2012 - 2017 έχει μειωθεί σημαντικά ο ρυθμός ανακύκλωσης των πλοίων ενώ πρόσθεσε ότι με τις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις και τη εφαρμογή της συμφωνίας της Βασιλείας προστέθηκαν υποχρεωτικά κόστη και επιπλέον γραφειοκρατία η οποία οδηγεί στην απώλεια ως και του 50% της εναπομείνασας αξίας του πλοίου.

Ανεξάρτητα πάντως από τις εκτιμήσεις για την πορεία των επιμέρους αγορών ιδιαίτερη αξία έχει η αναφορά που έκανε το στέλεχος της Aegean Baltic Bank Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, ο οποίος παρακολουθεί την πορεία της αγοράς για πάνω από τρεις δεκαετίες.

Όπως είπε τους αλλεπάλληλους ανοδικούς και καθοδικούς κύκλους της αγοράς, ο ελληνικός στόλος διαχρονικά αυξάνει το τονάζ του και μειώνει το μέσο όρο της ηλικίας του. Αυτό δείχνει κατέληξε ο κ. Αναγνωστόπουλος ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν καλή γνώση και μπορούν να διαβλέπουν τους κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, κρατώντας την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς.

Πηγή: capital.gr