Ο Προαστειακός δεν φτάνει στο Λαύριο...

limani lavriou

Απόρριψη της αίτησης χρηματοδότησης για κατασκευή της γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου ως το λιμάνι του Λαυρίου

 

Έσβησε για μία ακόμη φορά, η τρίτη κατά σειρά ή η τέταρτη ευκαιρία, για να φτάσει ο προαστιακός και το μετρό στο λιμάνι του Λαυρίου συμπαρασύροντας έτσι «όνειρα» τοπικών φορέων αλλά και σχεδιασμούς ανάπτυξης του λιμένα στο «χρονοντούλαπο».

Αιτία η απόρριψη της αίτησης χρηματοδότησης της πράξης «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου» του υπουργείου Μεταφορών για ένταξη του έργου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» αλλά και των αιτήσεων χρηματοδότησης των μελετών ωρίμασης του έργου που απαιτούσαν συνολική χρηματοδότηση (δημόσια δαπάνη) ύψους 1.054.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το όλο έργο υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να έχει, με βάση τα τελευταία στοιχεία, παραδοθεί μέσα στο 2010 ή 2011 βάσει παλαιότερων σχεδιασμών αλλά ουδέποτε πέρασε στη φάση της υλοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι η στρατηγική θέση του λιμένα του Λαυρίου θα επέτρεπε, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης σιδηροδρομικής κάλυψης από μετρό και προαστιακό σε ταχύπλοες μονάδες της ακτοπλοΐας να εκτελούν πλόες στο μισό χρόνο προς τα νησιωτικά συγκροτήματα των Κυκλάδων αλλά και του ανατολικού Αιγαίου σε σχέση με τον Πειραιά αλλά και τα κρουαζιερόπλοια να έχουν άμεση σιδηροδρομική διασύνδεση τόσο με τον αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος όσο και με το κέντρο της Αθήνας.

Ουσιαστικά η νέα απόρριψη θέτει τέλος σε συζητήσεις που ξεπέρασαν την εικοσιπενταετία για τις δυνατότητες του λιμένα, την τοπική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Λαυρίου αλλά και για μία σειρά σχεδιασμούς που συνέδεαν τις λιμενικές δράσεις με την ευρύτερη τοπική οικονομία.