Portnet - Η Πρώτη Πύλη για την Ναυτιλία και τον Πειραιά

Mon24042017

Last updateMon, 24 Apr 2017 9pm

Notice
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Η Δυτική Αττική Logistic Centre της Ελληνικής Επικράτειας

1 korkidis talking

Τοποθέτηση Βασίλη Κορκίδη, Προέδρου Ε.Β.Ε.Π.

Το Ε.Β.Ε.Π. θεωρεί ότι, ένας σωστός Στρατηγικός Σχεδιασμός για την Ανάπτυξη του τομέα των Logistics μπορεί να φέρει προστιθέμενη αξία και πιο φθηνά προϊόντα στην Ελλάδα. Με την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής, η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στην ανάδειξή της σε logistics hub της Ν.Α. Ευρώπης, κάτι που δεν περνάει μόνο μέσα από μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως το Θριάσιο Πεδίο ή το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από ένα δίκτυο μικρότερης εμβέλειας εμπορευματικών κέντρων, με πρώτους σταθμούς την Αλεξανδρούπολη και το Σχηματάρι.
Ένα πρώτο βήμα, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία που παρουσιάζεται, λόγω και των γεωπολιτικών συνθηκών στην ευρύτερη περιοχή, είναι η έκδοση, εντός του επόμενου μήνα, της κοινής υπουργικής απόφασης για την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής.
Όπως έγινε γνωστό, το κείμενο οριστικοποιήθηκε, ενώ η ανάπτυξη των κέντρων μπορεί να γίνει μέσω ΣΔΙΤ με χρηματοδότηση από υπάρχοντα εργαλεία, μένει όμως να εξειδικευθεί η πρόσκληση τέτοιων προγραμμάτων. Στόχος είναι η διόρθωση στρεβλώσεων της αγοράς, που έχουν ως αποτέλεσμα τον επταπλασιασμό της τιμής του προϊόντος από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή, λόγω της μεσιτικής εργασίας, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει σε αύξηση, μόλις δυόμισι φορές.
Επίσης, οι μικρότεροι κόμβοι θα αποτελούν κύτταρο συνεργασίας, μεταξύ παραγωγών ή βιοτεχνών, προκειμένου να διαθέτουν ένα πακέτο προϊόντων ελκυστικότερο στις διεθνείς αγορές. Στην περίπτωση του Θριασίου, του Πειραιά, του Αεροδρομίου, της Αλεξανδρούπολης, κ.α. , οι συνθήκες είναι πιο ώριμες. Απαιτούνται όμως ταχύτερα ανακλαστικά, από τα συνήθη του κρατικού μηχανισμού, ειδικά ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Η αναταραχή που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία οδηγεί πολλές χώρες της Εγγύς Ανατολής στην αναζήτηση νέων τρόπων προσέγγισης των αγορών της Ε.Ε., προκειμένου να αποφύγουν οδεύσεις μέσα από την Τουρκία. Μάλιστα, μια συμφωνία προς αυτή την κατεύθυνση, ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Ιράν αναμένεται να τελεσφορήσει μέσα στο επόμενο διάστημα, μετά την άρση των διεθνών οικονομικών κυρώσεων και την επαναφορά στους σχεδιασμούς της διεθνούς κοινότητας. Αντίστοιχο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και από άλλες χώρες, όπως την Αρμενία και τη Γεωργία.

Όσον αφορά στον Πειραιά, οι μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται με τις επενδύσεις στο λιμάνι, δικαιολογούν το τεράστιο μέγεθος του Θριασίου, χωρίς να ακυρώνεται η χρησιμότητα μικρότερων εμπορευματικών κέντρων. Aντιθέτως, υπάρχει πεδίο συνεργειών και δυνατότητα δημιουργίας ελληνικού cluster logistics.
Τα μεγάλα κέντρα logistics σε κάποιες περιπτώσεις δεν εξυπηρετούν τους μικρούς παραγωγούς και βιοτέχνες, γι’ αυτό το Σχηματάρι, μπορεί να εξυπηρετήσει την Ανατολική Αττική, Βοιωτία, Εύβοια, Φθιώτιδα. Για την ανάπτυξη αυτού του δικτύου, κομβικής σημασίας είναι ο σιδηρόδρομος. Σε όλες τις ανεπτυγμένες οικονομίες επωμίζεται ποσοστό 20% και πλέον των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ για την Ελλάδα αυτές αντιπροσωπεύουν μόλις το 2%. Παράλληλα, όμως, προέχει και η αναβάθμιση των οδικών μας μεταφορών, μεγάλο μέρος των οποίων ολοκληρώνονται εντός του 2017. Το υπουργείο Οικονομίας, πρέπει να προωθήσει εξειδίκευση χρηματοδοτικών εργαλείων για αλλαγή εξοπλισμού στον υπάρχοντα στόλο φορτηγών οχημάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στα περιβαλλοντικά πρότυπα της Ε.Ε. Τέλος το Ε.Β.Ε.Π. επισημαίνει ότι, η ραγδαία ανάπτυξη και η δυναμική των logistics στη Χώρα μας, απαιτεί τη δημιουργία ειδικής γραμματείας, που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του τομέα της μεταφορικής αλυσίδας.

21 Apr 2017 00:09
50 χρόνια από το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967

της Εύης Καρακώστα

21 Απριλίου 1967 - Η Βουλή των Ελλήνων περικυκλωμένη απο τεθωρακισμένα του στρατού.

Read more...
17 Apr 2017 19:45
Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση!

του Ζαχαρία Ζούπη

Το Πάσχα πέρασε, μπήκαμε πια στους συνηθισμένους ρυθμούς και επιστρέφουν πια οι θεσμοί για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Read more...
14 Apr 2017 14:53
Ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τα Λιπάσματα

Της Νίνας Κασιμάτη*   Όσοι έχουμε μεγαλώσει στο Πέραμα και το Κερατσίνι, γνωρίζουμε πόσο συνδεδεμένοι είμαστε με το θαλάσσιο μέτωπο, και πώς διαπλάστηκε η κοινωνία μας εδώ σε σχέση με εκείνο. Είμαστε μεγαλωμένοι με το αίτημα, την ανάγκη και τους αγώνες να ανακτηθεί η άμεση πρόσβαση σε αυτό [ ... ]

Read more...
12 Apr 2017 21:02
Το ελληνικό εμπόριο πιστεύει στην Ανάσταση του Κυρίου, αλλά όχι και της αγοράς

Του Βασίλη Κορκίδη

Παρά τη καταρχήν συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς στο E.G. της 7ης Απριλίου στη Μάλτα, η αναβλητικότητα της αξιολόγησης επί πέντε μήνες έχει δημιουργήσει μία έντονη αβεβαιότητα και ανασφάλεια στην αγορά.

Read more...
10 Apr 2017 22:46
Ευκαιρία το Brexit για την ελληνική Ναυτιλία

Του Βασίλη Κορκίδη

Με αφορμή την έναρξη του δημόσιου διαλόγου στην Ελλάδα, σχετικά με το ζήτημα του "Brexit" και τις συνέπειες που επιφέρει το εν λόγω γεγονός στην ελληνική οικονομία 
αλλά και τις ευκαιρίες, που παρουσιάζονται σε αυτήν, ιδιαίτερα στην ελληνική ναυτιλία, ο Πρόεδρος του Εμπορικού [ ... ]

Read more...
10 Apr 2017 13:23
Ολοταχώς προς εκλογές

Του Ζαχαρία Ζούπη

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι μπορεί να υπήρξε η να ξαναϋπαρξει ποτέ Κυβέρνηση

Read more...
05 Apr 2017 09:30
Υπάρχει πολιτική λύση για να ξεφύγουμε από το τέλμα;

Του Ζαχαρία Ζούπη

Οι μέρες, οι βδομάδες, οι μήνες περνούν, τα Εurogroup περνούν και η αξιολόγηση δεν λέει να κλείσει. Όλη αυτή η πορεία της δήθεν διαπραγμάτευσης, θα μπορούσε πράγματι να ανεκδοτοποιηθεί, αν οι καταστάσεις δεν προδιαγράφονταν ήδη τραγικές για την Οικονομία και την χώρα. Γιατί πράγματι [ ... ]

Read more...
30 Mar 2017 20:57
Πειραιάς: Πρώτο λιμάνι, πρώτος προορισμός(;)

του Γιώργου Θεοδωρίδη*

Ο Πειραιάς είναι το πρώτο λιμάνι της χώρας μας. Είναι όμως και μια όμορφη πόλη. Μερικοί θα τη βρουν, πλέον, όχι και τόσο όμορφη. Περισσότεροι ίσως θα πουν ότι θέλουν να μετακομίσουν κάπου αλλού. Πιθανόν στα νότια προάστια, αλλά μακριά από το μποτιλιάρισμα που προκαλούν [ ... ]

Read more...
Other Articles

// Τα πιο Διαβασμενα

// RSS Feeds
// ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Portnet

email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Τηλέφωνο: 210 4515341
Fax : 210 4515316

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Ιδιοκτησία : ΠΛΕΥΣΙΣ ΕΠΕ

Γενική Διεύθυνση : Ελπίδα Γραμματικοπούλου 

Υπεύθυνος πωλήσεων - Διαφήμισης : Αλέξανδρος Βουλβουτζής,
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">τηλ. : 6907 663616

Αρθρογράφοι : Τάσος Αβραντίνης, Γιώργος Θεοτοκάς, Δημήτρης Καπράνος, Γιάννης Καραλόγος, Αναγνώστης Κέντρος, Χάρης Μακρής, Δημήτρης Πουλακίδας 

Φωτογραφία /video : Δημήτρης Βρανάς - Γιώργος Χριστάκης 

Σύμβουλος Ανάπτυξης: Αλέξανδρος Πανίδης

Τεχνική υποστήριξη: Infomarine LTD

Νομικός Σύμβουλος : Λεωνίδας Κουτρουμάνος, Κολοκοτρώνη 72, Πειραιάς,  T.K. 185 35 - 2104111767   (Δ.Πειραιά, Ν. Αττικής)