Συγκοινωνία με λέμβους στον Πόρο

1 poros varkes
Με βάρκες προσπαθεί η δημοτική αρχή του Πόρου να καλύψει την έλλειψη συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης για τις μετακινήσεις από και προς το νησιωτικό τμήμα του Δήμου αλλά και προς το Νεώρειο.

Ο δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης μιλώντας για το πρόβλημα στο Δημοτικό Συμβούλιο είχε υπογραμμίσει, μεταξύ άλλων, ότι τα τελευταία χρόνια, το ηπειρωτικό τμήμα του Δήμου μας δεν συνδέεται με το νησιωτικό κομμάτι του με κανένα μέσο μαζικής και γενικά δημόσιας μεταφοράς.

Έτσι οι κάτοικοι ή επισκέπτες, όπως ανέφερε ο δήμαρχος, που επιθυμούν να μεταβούν από το ένα τμήμα στο άλλο, πρέπει να χρησιμοποιήσουν ταξί ή Ι.Χ. (απόσταση 6 χιλιομέτρων περίπου) για την μετακίνηση μεταξύ του ηπειρωτικού τμήματος του Δήμου μας και διαμέσου του λιμανιού του Γαλατά (Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων) με λέμβο στο λιμάνι του Πόρου.

Αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και για την μετακίνηση προς και από το Νεώρειο, η λεωφορειακή γραμμή του οποίου, παρότι εγκεκριμένη, δεν εξυπηρετείται τα τελευταία χρόνια από λεωφορείο, με αποτέλεσμα ο μοναδικός τρόπος μετακίνησης να είναι το ταξί και το Ι.Χ.
«Το συγκεκριμένο πρόβλημα αφορά πολύ περισσότερους κατοίκους, παραθεριστές και επισκέπτες, ειδικά στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, αφού οι ανωτέρω δύο περιοχές (ηπειρωτικό τμήμα και Νεώρειο) αποτελούν κατεξοχήν περιοχές τουριστικής κίνησης και κατοικίας. Αντίθετα, όλες οι υπόλοιπες περιοχές του Δήμου με αντίστοιχη τουριστική και παραθεριστική κίνηση εξυπηρετούνται από την λειτουργούσα λεωφορειακή γραμμή «Λιμάνι- Μοναστήρι», η οποία διέρχεται από τις περιοχές Συνοικισμού/καναλιού και Ασκελίου», υπογράμμισε ο κ. Δημητριάδης. Και πρόσθεσε:
«Η ανάγκη μεταφοράς προσώπων προς και από το ηπειρωτικό τμήμα (από τις προβλήτες Αλυκής/Πλάκας) και Νεώρειο, πριν μερικά χρόνια καλυπτόταν επαρκώς από την λειτουργία αντίστοιχων γραμμών λέμβων, οι οποίες σταδιακά ατόνησαν και τελικά καταργήθηκαν από τους λεμβούχους, λόγω μη – βιωσιμότητά τους».

«Η δημοτική μας αρχή, από το 2014 ενθάρρυνε την αναβίωση των δύο γραμμών και έτσι, μία λέμβος έκανε δρομολόγια σε αυτή του Νεωρείου τον Αύγουστο του 2014 και τον Αύγουστο του 2015 και μία άλλη σε αυτήν της Αλυκής τον Αύγουστο του 2015. Ωστόσο, οι λεμβούχοι που έκαναν τα δρομολόγια δεν επιθυμούν να τα διενεργήσουν και το 2016, καθώς, δεν ικανοποιήθηκαν από την όποια κερδοφορία τους. Έτσι, η δημοτική αρχή, με έγγραφό της προς το τοπικό Λιμεναρχείο, το οποίο κοινοποίησε και στο Σωματείο λεμβούχων, ζήτησε την υποχρεωτική επιβολή, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, των ακόλουθων δύο δρομολογίων: (α) “Λιμάνι – Πλάκα – Αλυκή – Πλάκα – Λιμάνι”, τουλάχιστον τρίς ημερησίως και ειδικότερα τις ώρες 10:00, 13:00 και 18:00 από Λιμάνι και επιστροφή μετά από μισή ώρα από Αλυκή και (β) “Λιμάνι – Νεώρειο – Πόρος”, από 10:00 έως 21:30, κάθε “ακριβώς” από Λιμάνι και κάθε “και μισή” από Νεώρειο».

Σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου η εκτέλεση των προτεινόμενων δρομολογίων είναι επιτακτική και αναγκαία δεδομένου ότι η οικονομική συγκυρία που βιώνει ένας ιδιαίτερος κλάδος επαγγελματιών (λεμβούχοι) να αποτελεί εμπόδιο στην μετακίνηση και ουσιαστικά στην επικοινωνία του λιμανιού του νησιού με τις απομακρυσμένες και ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές του Δήμου και οι οποίες δε καλύπτονται με οποιαδήποτε αστική συγκοινωνία.
5.Το κόστος των προτεινόμενων δρομολογίων είναι κατά προσέγγιση το ακόλουθο:
Α. Γραμμή Πόρος – Νεώριο – Πόρος: ημερήσια δρομολόγια: 12 (10:00 – 21:30).
απόσταση διαδρομής με επιστροφή σε μίλια: 1μ. Χ 2 = 2μ.
Μίλια ανά ημέρα: 12 δρομολόγια Χ 2μ. = 24μ.
Λίτρα πετρελαίου ανά ημέρα: 25λ.
Κόστος πετρελαίου για 45 ημέρες: 25λ. Χ 45ημ. Χ 1,10€ = 1.237,50€ + λοιπά/απρόβλεπτα
έξοδα (φθορές, αναλώσιμη κ.λ.π.) 30% = 1.608,70€ + ΦΠΑ 24% = Συνολικό κόστος: 1.994,80€
Β. Γραμμή Πόρος – Πλάκα – Αλυκή – Πόρος:
ημερήσιας δρομολόγια: 3.
απόσταση διαδρομής με επιστροφή σε μίλια: 2μ. Χ 2 = 4μ.
Μίλια ανά ημέρα: 3 δρομολόγια Χ 4μ. = 12μ.
Λίτρα πετρελαίου ανά ημέρα: 13λ.
Κόστος πετρελαίου για 45 ημέρες: 13λ. Χ 45ημ. Χ 1,10€ = 643,50€ + λοιπά/απρόβλεπτα
έξοδα(φθορές, αναλώσιμα κ.λ.π.) 30% = 836,50€ + ΦΠΑ 24% = Συνολικό κόστος 1.037,30€

Κατόπιν των ανωτέρω εισηγήθηκε εφόσον το Λιμεναρχείο απαντήσει ότι δεν επιβάλλει υποχρεωτικά τα αιτούμενα δρομολόγια, αποφασίσει την ανάθεση της κάλυψης του ανωτέρω κόστους μεταφοράς (τουλάχιστον 12 προς/από Νεώριο και τουλάχιστον 6 προς/από Αλυκή) προσώπων με λέμβο από απομακρυσμένες περιοχές για 45 ημέρες αιχμής την καλοκαιρινή περίοδο, λόγω μη ύπαρξης συγκοινωνίας, στις γραμμές Πόρος – Νεώριο και Πόρο – Πλάκα (Λεμονοδάσος) – Αλυκή, σε λεμβούχους που θα προκύψουν κατόπιν πρόσκλησης ενδιαφέροντος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί αναθέσεως εκτέλεσης εργασιών. Σχετική πίστωση έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμού του Δήμου 2016.

Ο επικεφαλής της μειοψηφίας του Δήμου, Δημοτικός Σύμβουλος Σπύρος Σπυρίδων παίρνοντας το λόγο υπογράμμισε ότι για εμάς πρωταρχική σημασία έχει η επαναλειτουργία της λεωφορειακής γραμμής Πόρος– Νεώρειο, έως Ρώσικο που έχει διακοπεί τα τελευταία χρόνια και με κίνδυνο ο Δήμος να χάσει το δικαίωμά του στη γραμμή αυτή.

Σύμφωνα με το κ. Σπυρίδωνα το λεωφορείο στην συγκεκριμένη γραμμή εκτός από τους επισκέπτες – κατοίκους του Νεωρείου, εξυπηρετούσε πολύ κόσμο και σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Σήμερα μάλιστα που τα Ιατρεία έχουν μεταφερθεί εκτός παραδοσιακού οικισμού, υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη δρομολόγησης δημόσιας συγκοινωνίας στην περιοχή.

Σχετικά με την επιδότηση της λέμβου, η οποία θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο Πόρος – Νεώρειο, προκειμένου να καλύψει το κενό της διασύνδεσης της εν λόγω γραμμής, λόγω της έλλειψης του λεωφορείου, συμφωνούμε με την προϋπόθεση ότι έχετε ελέγξει ότι η δαπάνη είναι νόμιμη, ότι η βάρκα θα προσεγγίζει τον προβλήτα που προσέγγιζε διαχρονικά (έμπροσθεν του ξενοδοχείου ΑΓΚΥΡΑ) και ότι η βάρκα θα πραγματοποιεί και ενδιάμεση στάση στην περιοχή του ΚΑΠΗ, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες των ιατρείων.

Ο κ. Δημητριάδης απάντησε ότι: α) η δαπάνη είναι νόμιμη σύμφωνα με τις διατάξεις που αναφέρονται στην εισήγησή του, β) ο καθορισμός των αφετηριών δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας Απόφασης και γ) συμφωνεί η βάρκα να πραγματοποιεί στάση στην περιοχή των Περιφερειακών Ιατρείων (Πέρλια) στα 2 ή 3 πρωϊνά δρομολόγια προς Νεώριο και σε αντίστοιχα επιστροφής από Νεώριο.

Μετά από τα παραπάνω το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την ανάθεση της κάλυψης του κόστους μεταφοράς προσώπων με λέμβο για 45 ημέρες αιχμής την καλοκαιρινή περίοδο από απομακρυσμένες περιοχές του Δήμου λόγω μη ύπαρξης συγκοινωνίας και ε8ιδκότερα:
(α) δώδεκα δρομολογίων με επιστροφή στην γραμμή Πόρος – Νεώριο και στάση στην περιοχή των Περιφερειακών ιατρείων (Πέρλια) στα πρώρα πρωϊνά δρομολόγια και
(β) τριών δρομολογίων με επιστροφή στη γραμμή Πόρο – Πλάκα (Λεμονοδάσος) – Αλυκή, σε λεμβούχους που θα προκύψουν κατόπιν πρόσκλησης ενδιαφέροντος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί αναθέσεως εκτέλεσης εργασιών.

pireas2day.gr