Nέα Αριστερά: Κατέθεσε ερώτηση για τον υποθαλάσσιο αγωγό υδροδότησης της Αίγινας

Kαι τη βλάβη που αυτός υπέστη.

Ερώτηση στη Βουλή, προς τους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών και Ναυτιλίας κατέθεσε η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, σχετικά με τη βλάβη στον υποθαλάσσιο αγωγό υδροδότησης της Αίγινας. Η ερώτηση έχει ως εξής:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Η βλάβη του υποθαλάσσιου αγωγού υδροδότησης της Αίγινας μαρτυρά την εγκατάλειψη της νησιωτικής κοινωνίας από το επιτελικό κράτος».


Η έλλειψη συνεκτικής και ολιστικης δημόσιας πολιτικής υποδομών αποτελεί κρίσιμοκίνδυνο για την εδαφική και περιφερειακή  συνοχή της χώρας και δημιουργεί συνθήκες ευαλωτότητας των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών. Έτι περαιτέρω, όταν γίνεται
λόγος για νησιωτικές περιοχές που η ανθεκτικότητα των υποδομών τους αποδεικνύεται παράγοντας κρίσιμης σημασίας, αν στόχος της Πολιτείας είναι η μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων.


Δυστυχώς, ένα δείγμα απουσίας μιας ολιστικής δημόσιας πολιτικής για τις υποδομές αποτελεί η περίπτωση της Αίγινας. Πριν ακόμη κλείσει ένα χρόνο λειτουργίας, το θεμελιώδους σημασίας έργο του υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς νερού ΕΥΔΑΠ από
τη Σαλαμίνα στην Αίγινα, έχει υποστεί βλάβη, με αποτέλεσμα στις 24 Ιανουαρίου να σταματήσει η τροφοδοσία νερού στην Αίγινα. Μια ακόμα βλάβη πριν 8 μήνες, η οποία αποδόθηκε σε δολιοφθορά, δεν ήταν ικανή να κινητοποιήσει τις αρμόδιες διοικητικές αρχές να λάβουν μέτρα όπως: φύλαξη του αγωγού σε 24ωρη βάση, απαγόρευση κίνησης πλοίων και εργαλείων ψαρέματος στο συγκεκριμένο σημείο, ασφάλιση του αγωγού σε περίπτωση βλάβης. Σημειώνεται δε, ότι η σταθερή ροπή των αρμόδιων αρχών να αποδίδουν σε δολιοφθορά τις βλάβες, κινείται στη λογική να εξαλειφθούν οι ευθύνες της Πολιτείας και της αναδόχου εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή και συντήρηση του αγωγού.


Όλο αυτό το διάστημα και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία εργασία για την άμεση αποκατάσταση της βλάβης, κάτι που προβλέπει η σύμβαση με την ανάδοχο τεχνική εταιρεία Κωνσταντινίδη Α.Ε. Επίσης, εκλείπει η επίσημη ερμηνεία της βλάβης, με το ερώτημα για το αν πρόκειται για κατασκευαστική αστοχία ή πλημμελή συντήρηση να πλανάται. Παράλληλα, η καθυστέρηση της επισκευής που οφείλεται και σε γραφειοκρατικές διαδικασίες (όπως ο ορισμός δικαστικού πραγματογνώμονα από την Εισαγγελία Πειραιά για να εκτιμηθεί αν η ζημιά προέρχεται από κατασκευαστικό λάθος ή δολιοφθορά), έχει αφήσει το νησί της Αίγινας ως μοναδική επιλογή υδροδότησης αυτή των γεωτρήσεων, γεγονός που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, καθώς το νερό
αυτό δεν είναι πόσιμο, ενώ και η υψηλή του περιεκτικότητα σε αλάτι δεν ενδείκνυται για την χρήση του σε οικιακές συσκευές.


Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
● Γιατί δεν ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης της βλάβης, από την στιγμή που με την εκτενή βιντεοσκόπηση του βυθού στο σημείο της βλάβης, εύκολα μπορούσε να εξαχθεί το συμπέρασμα αν υπάρχει δολιοφθορά ή κατασκευαστικό λάθος;
● Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς νερού ΕΥΔΑΠ με υδροφόρες του πολεμικού ναυτικού;
● Σε περίπτωση νέας βλάβης τι επιλογές εναλλακτικής υδροδότησης έχουν εξεταστεί και πως θα εφαρμοστούν;


Οι ερωτώντες βουλευτές
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Ηλιόπουλος Αθανάσιος(Νάσος)
Πέρκα Θεοπίστη(Πέτη)
Τζανακόπουλος Δημήτριος
Τζούφη Μερόπη
Τσακαλώτος Ευκλείδης
Φωτίου Θεανώ

eep logo