Ελπίδα Παντελάκη: «Έπρεπε να ανοίξετε σήμερα βιβλίο συγχαρητήριων προς την κυβέρνηση και να υπογράψετε όλοι»

olp ktirio dioikhsis

Δήλωση της επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πειραιά, για τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά για το master plan του ΟΛΠ

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, με καλεσμένους φορείς της πόλης - όχι όμως συνδικάτα εργαζομένων όπως το ΕΚΠ, τα ναυτεργατικά σωματεία κ.α., που εμπλέκονται στο λιμάνι - επιβεβαίωσε άλλη μια φορά την απόλυτη συμφωνία τόσο της δημοτικής πλειοψηφίας του Δημάρχου Μώραλη, όσο και όλων των άλλων συνδυασμών του Δημοτικού Συμβουλίου, εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, στο περιβόητο master plan του ΟΛΠ, με ενστάσεις στα σημεία. Δηλαδή στα ζητήματα του εμπορικού κέντρου, του ύψους των κτιρίων, του αριθμού των νέων ξενοδοχείων, στα ζητήματα της μόλυνσης κλπ.
Δεν ήταν υπερβολή αυτό που είπαμε: «Ότι έπρεπε να ανοίξετε σήμερα βιβλίο συγχαρητήριων προς την κυβέρνηση και να υπογράψετε όλοι».
Σωστά λοιπόν αποτυπώνεται στα ρεπορτάζ ότι υπήρχε θετικό πρόσημο από το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ από το Δημοτικό Συμβούλιο. Όμως «ξεχάστηκε» στα ρεπορτάζ των καλών δημοσιογράφων και έγινε εσκεμμένα, ότι υπάρχει διαφορετική φωνή και προσέγγιση, κατηγορηματικά αντίθετη, με το master plan του ΟΛΠ και αυτή προφανώς «χαλάει τη σούπα» της περιβόητης συναίνεσης!
Ας επαναλάβουμε άλλη μια φορά, αυτό που είπαμε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο και όχι μόνο. Ότι διαφωνούμε κατηγορηματικά με το περιεχόμενο και την κατεύθυνση του, γιατί αυτοί που θα ωφεληθούν είναι οι επενδυτές που θα έχουν ζεστό κρατικό χρήμα. Όσες θέσεις εργασίας δώσουν θα είναι κακοπληρωμένες, με τους επενδυτές να αξιοποιούν όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο, που έχει ενισχυθεί από όλες τις κυβερνήσεις στα χρόνια των μνημονίων.
Το λιμάνι του Πειραιά, τα λιμάνια γενικότερα, είναι στρατηγικός τομέας της οικονομίας, είναι πηγή πλούτου. Το θέμα είναι για ποιον. Είτε ιδιωτικοποιημένο, είτε με «δημόσιο έλεγχο» εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί το κεφάλαιο. Με την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και την εξαγορά από την COSCO συνεχίζεται αυτή η εγκληματική πολιτική!
Δεν το προσπερνάμε βεβαίως και καλούμε το λαό να μη νομιμοποιήσει στη συνείδηση του αυτές τις εξελίξεις. Να τις αντιπαλέψει μέχρι ο λαός να έρθει στην εξουσία και τα λιμάνια να είναι μοχλός ανάπτυξης για το συμφέρον του.
Αντιπαραθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο τη δική μας πρόταση για το τι σημαίνει ανάπτυξη που απαντά στις ασφυκτικές λαϊκές ανάγκες, τόσο για το λιμάνι του Πειραιά δεμένο με τις λειτουργίες της ηπειρωτικής χώρας, όσο και της πόλης του Πειραιά.

Καλούμε τους εργαζομένους, τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της, που πλήττονται σήμερα να το παλέψουμε μαζί για να αλλάξουν τα πράγματα.
Καταθέσαμε συγκεκριμένους άξονες διεκδίκησης και δράσης, τις οποίες αναλύσαμε:
1. Σύνδεση του Λιμανιού του Πειραιά από και προς τη νησιωτική Ελλάδα με συχνή, επαρκή και πάμφθηνη συγκοινωνία, για όλες τις ημέρες του χρόνου. Ειδικά μέτρα ανακούφισης στην τιμολογιακή πολιτική για το επιβατικό κοινό και τη μεταφορά εμπορευμάτων στα νησιά.
2. Εργασιακές σχέσεις στο λιμάνι, στα καράβια.
3. Στα ζητήματα ασφάλειας, προτάξαμε την αντισεισμική θωράκιση δημοσίων κτιρίων, σχολειών κλπ.
4. Ζητήματα υγείας – πρόνοιας, έμφαση στην πρωτοβάθμια υγεία και στα νοσοκομεία του Πειραιά, Τζάνειο και Μεταξά.
5. Ζητήματα εκπαίδευσης, κυρίως με έμφαση στα παιδιά με αναπηρία, να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, όταν το 80% είναι εκτός σχολείων.
6. Ζητήματα άθλησης –πολιτισμού
7. Ζητήματα ελεύθερων χώρων και αντιστοιχών υποδομών
8. Κυκλοφοριακό, άμεσα μέτρα, κλπ –κλπ.

Ο κατάλογος είναι μακρύς που απαντάει στις λαϊκές ανάγκες.
Το κύριο είναι οι εργαζόμενοι να βγάλουν συμπεράσματα για τις αιτίες που ευθύνονται και τους βασανίζουν, αλλά και τους υπευθύνους για αυτό σε όλα τα επίπεδα. Κυρίως να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε τη δύναμη να τα αλλάξουμε όλα, να ανατρέψουμε αυτή τη βαρβαρότητα που ζούμε, αν μπούμε στο προσκήνιο της λαϊκής πάλης και οργανώσουμε τη ζωή μας προς όφελος μας.

cotommatae