Η ATTICA «σαλπάρει» για Κούβα !

havana port 2


Μεγάλο ενδιαφέρον από ακτοπλοϊκές εταιρείες έχει προκαλέσει το επικείμενο «άνοιγμα» της γραμμής της Φλώριδας των ΗΠΑ με την Αβάνα, η οποία έχει διακοπεί εδώ και πάνω από 50 χρόνια λόγω του εμπάργκο των ΗΠΑ προς την Κούβα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Dailymail «περίπου μισή ντουζίνα εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την αναβίωση της κάποτε δημοφιλούς διαδρομής» ενώ ήδη πήρε άδεια από το U.S Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) η αμερικάνικη θυγατρική της «Attica Group», Superfast Ferries (USA) LLC.

Όπως γνωστοποίησε, με ανακοίνωσή της, η ATTICA έχουν, ήδη, ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης προκειμένου να της χορηγηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.

Σύμφωνα με το www.sun-sentinel.com από την πλευρά των ΗΠΑ έχουν πάρει επίσης έγκριση εκτέλεσης δρομολογίων οι εξής εταιρείες
• Havana Ferry Partners του Φορτ Λοτερντέϊλ,
• Baja Ferries του Μαϊάμι ,
• United Caribbean Lines Florida από το Ορλάντο. Και
• Η Airline Brokers Co. του Μαϊάμι και του Φορτ Λότερντέϊλ

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σχεδιάζουν να προσφέρουν ταξίδια που θα είναι φθηνότερα από τις πτήσεις τσάρτερ και ταυτόχρονα επιτρέπουν τη δωρεάν μεταφορά αποσκευών, πράγμα, που θεωρείται πολύ σημαντικό καθώς πολλοί Αμερικανοκουβάνοι μεταφέρουν πολλά βαριά αντικείμενα για τα σπίτια της οικογένειάς τους και τις νέες ιδιωτικές επιχειρήσεις, που μπορούν να δημιουργήσουν.

Εκπρόσωπος του Γενικού Λογιστηρίου των ΗΠΑ επιβεβαίωσε , στις αρχές Μαΐου, την έγκριση των αδειών πορθμείων, χωρίς, ωστόσο, να αποκαλύψει πόσες εγκρίθηκαν καθώς αναμένεται και η έγκριση της Κούβας.

«Είμαι πολύ ενθουσιασμένος, γιατί αυτό είναι ένα ιστορικό γεγονός στις σχέσεις ΗΠΑ-Κούβας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Havana Ferry, Leonard Moecklin Sr.

Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ATTICA Σπύρος Πασχάληςδήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς για την χορήγηση της άδειας από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στην ιστορικά σημαντική θαλάσσια σύνδεση ΗΠΑ – Κούβας. Η εξωστρέφεια ανέκαθεν υπήρξε χαρακτηριστικό γνώρισμα της ATTICA GROUP και η λήψη της άδειας από τις αρχές των ΗΠΑ, αποδεικνύει περίτρανα την φερεγγυότητα, στήριξη και εμπιστοσύνη που εμπνέει ο κορυφαίος Ελληνικός Όμιλος επιβατικών θαλασσίων μεταφορών στη διεθνή αγορά. Η πρότασή μας για την εξυπηρέτηση της γραμμής συνίσταται σε καθημερινά απευθείας δρομολόγια ανάμεσα στο λιμάνι του Μαϊάμι, Φλόριντα και στο λιμάνι της Αβάνας, Κούβα, απόστασης 230 μιλίων, σε λιγότερο από 10 ώρες, σε μία άνετη και ευχάριστη ατμόσφαιρα με τα συνήθη υψηλά επίπεδα υπηρεσιών της ATTICA GROUP».

Συνεχίζοντας ο κ. Πασχάλης πρόσθεσε: «Η έναρξη της γραμμής ΗΠΑ-Κούβας είναι ένα σημαντικό βήμα για την επανασύσταση των σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες. Ελπίζουμε να είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να δοκιμάσουν την εμπειρία της απίστευτης ομορφιάς και πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Κούβας. Αποτελεί τιμή για τον Όμιλό μας η πίστη που η κυβέρνηση των ΗΠΑ επιδεικνύει στις υπηρεσίες μας επιλέγοντάς μας ως αξιόπιστο μεταφορέα για τη μεταφορά επιβατών και φορτίων σε έναν συναρπαστικό νέο προορισμό.
Στις δύσκολες αυτές ημέρες που διανύει η χώρα μας, o Όμιλος ATTICA υπερήφανα αποδεικνύει ότι η Ελληνική επιχειρηματικότητα δεν γνωρίζει σύνορα και διαρκώς αναζητά νέες αγορές και νέες περιοχές δραστηριοποίησης».

Η εταιρεία σκοπεύει σε πρώτη φάση να δραστηριοποιηθεί στην γραμμή με δύο πλοία, από τα οποία το καθένα έχει χωρητικότητα 1.700 επιβάτες, 700 κλίνες και 2.000 γραμμικά μέτρα γκαράζ, μεταφορικής ικανότητας περίπου 570 Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Τα πλοία διαθέτουν εστιατόρια, καταστήματα, πισίνα, μπαρ, χώρο απασχόλησης παιδιών (playroom) και άλλες οικογενειακές δραστηριότητες.

Οι άλλες εταιρείες

Από τα όσα έχουν γίνει γνωστά οι άλλες εταιρείες, που επίσης έχουν πάρει το «πράσινο φως» από τις ΗΠΑ και αναμένουν το αντίστοιχο από την Κούβα σχεδιάζουν να κάνουν τις εξής κινήσεις:

• Η Havana Ferry Partners ελπίζει να ξεκινήσει την παροχή υπηρεσιών πορθμείου ανάμεσα στο Key West και στην Αβάνα, ενδεχομένως με ένα πλοίο χωρητικότητας 200 επιβατών, έχει δηλώσει ο Moecklin, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα μπορέσει να προστεθεί, αργότερα, ένα νυχτερινό δρομολόγιο στη γραμμή Φορτ Λοτερντέϊλ- Μαϊάμι- Αβάνα, χρησιμοποιώντας ένα μεγαλύτερο σκάφος που θα μπορούσε να μεταφέρει 300-500 επιβάτες.
Οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν καθοριστεί ακόμα αλλά η εταιρεία στοχεύει να χρεώνει τους επιβάτες περίπου 300- 350 δολάρια για εισιτήρια μετ’ επιστροφής, ώστε να είναι φθηνότερα από τα 400- 500 δολάρια, που είναι τιμή για πτήσεις τσάρτερ προς την Κούβα. Οι επιβάτες θα μπορούσε να επιτραπεί να μεταφέρουν δωρεάν αποσκευές βάρους μέχρι 200 μέχρι λίμπρες.
• Η Baja Ferries USA, που είναι θυγατρική της United Americas του Μαϊάμι εξετάζει να ξεκινήσει νυχτερινά δρομολόγια προς την Κούβα, τρεις φορές την εβδομάδα, εξετάζοντας ως αφετηρίας δύο λιμάνια της Φλώριδα.
• Η United Caribbean Lines Florida, που δραστηριοποιείται στην περιοχή του Ορλάντο, σχεδιάζει να «παρέχει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία από διάφορα λιμάνια», δήλωσε ο πρόεδρος, Bruce Nierenberg,
• Η Airline Brokers Co., μια παλιά εταιρεία, έχει άδεια να προσφέρει ταξιδιωτικές υπηρεσίες για την Κούβα από το 1982 και τώρα σχεδιάζει να αναπτυχθεί σε πορθμεία, είπε η πρόεδρος Vivian Mannerud, η οποία εξετάζει ως αφετήριο λιμάνι το Port Everglades.
Τέλος, έχει γίνει γνωστό ότι εκκρεμεί η έγκριση της άδειας της CubaKat, που εδρεύει στην περιοχή Τζάκσονβιλ και σχεδιάζει να ξεκινήσει δρομολόγια από το Φθινόπωρο χρησιμοποιώντας ένα καταμαράν, χωρητικότητας 200 επιβατών, που μπορεί να μεταφέρει πολλές αποσκευές κάτω από το κατάστρωμα και με εισιτήριο 169 δολαρίων για απλή διαδρομή.

Η ιστορία της γραμμής

Η γραμμή, που συνέδεε τη Φλώριδα των ΗΠΑ με τη Κούβα, ήταν πάρα πολύ δημοφιλής στις διάρκεια των δεκαετιών του 1940 και του 1950 αλλά τα δρομολόγια σταμάτησαν το 1960, όταν ο Πρόεδρος Κένεντι επέβαλε εμπάργκο στην Κούβα και περιορισμούς στα ταξίδια των Αμερικανών στο νησιωτική χώρα.

Ήταν στις 31 Οκτωβρίου 1960 όταν το επιβατηγό- οχηματαγωγό SS City of Havana της εταιρείας West India Fruit and Steamship Company, που είχε κατασκευαστεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ως αρματαγωγό ξεκίνησε το τελευταίο ταξίδι προς το λιμάνι του Key West, στη Φλώριδα.

Από τους 287 επιβάτες, οι 232 ήταν Κουβανοί, οι οποίοι ήταν κάτοχοι αδειών διαμονής των Ηνωμένων Πολιτειών. Επίσης, στο πλοίο υπήρχαν 86 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα περισσότερα ανήκαν στην πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αβάνα.

Γενικά, πάντως, αμερικανοί τουρίστες συνέχισαν να ταξιδεύουν στην Κούβα, με τα ταξίδια να περιορίζονται σε οικογενειακές επισκέψεις, εκπαιδευτικά ή θρησκευτικά ταξίδια, ανθρωπιστικές προσπάθειες, τη δημοσιογραφία ή τη κυβερνητική δραστηριότητα.

Μόνο πέρυσι περίπου 650.000 άτομα επισκέφθηκαν την Κούβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ένας αριθμός που ειδικοί προβλέπουν ότι θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο κατά τα επόμενα χρόνια.

* Αναδημοσίευση από pireas2day.gr

eep logo