Οι φιλόδοξοι στόχοι της νέας Διοίκησης του ΟΛΘ

thefanis s 170418 2

«Σήμερα η Θεσσαλονίκη είναι δεύτερη, σε λίγα χρόνια δεν θα είναι έτσι…»

Εντυπωσιακή επιτυχία είχε η συνέντευξη που παραχώρησε την Τρίτη η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, η πρώτη μετά την ανάληψη του 67% και του management του Οργανισμού από το τριμερές επενδυτικό fund.

Στη συνέντευξη αναλύθηκε το επενδυτικό πλάνο της νέας διοίκησης. Ένα πλάνο ιδιαίτερα φιλόδοξο που έχει στόχο τη δημιουργία «ενός μοναδικού λιμανιού με νέους ορίζοντες» - «one hub, new horizons», ένας κόμβος, νέοι ορίζοντες, είναι για την ακρίβεια το νέο σλόγκαν του ΟΛΘ.

Ο νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης έκανε μάλιστα λόγο για το μοναδικό μεγάλο λιμάνι της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Αλλά και ο Boris Wenzel, Αντιπρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ και CO της γαλλοκινέζικης Terminal Link, που είναι ο δεύτερος εταίρος της κοινοπραξίας η οποία ελέγχει πλέον το λιμάνι, θύμισε χαρακτηριστικά ότι η γαλλική CGM CMI συνεργάστηκε με την κρατική China Port, «μεγάλο ανταγωνιστή της Cosco» όπως είπε χαρακτηριστικά.

Και ο Artur Davidyan, εκπρόσωπος της Veldera (συμφερόντων Σαββίδη) στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο υπογράμμισε πως στόχος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει «το καλύτερο στη Μεσόγειο»!

Οι τρεις αυτές αναφορές δεν ήταν δυνατόν να περάσουν απαρατήρητες. Σε ερώτηση μάλιστα που υπέβαλλε το Portnet, αναρωτήθηκε για τη σχέση και τα όρια ανταγωνισμού που μπορεί να αναπτυχθούν με το – υπό τον έλεγχο της Cosco πλέον – ιστορικά μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που είναι ο Πειραιάς. Η απάντηση που λάβαμε από τον Σωτήρη Θεοφάνη, αλλά και τους άλλους δυο είχε έντονα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά, αφού περιέγραψε τη διαφορετική φυσιογνωμία των δύο λιμανιών. Στραμμένο στην Αττική και το διακομιστικό εμπόριο το λιμάνι του Πειραιά, ένα μεγάλο εξαγωγικό λιμάνι της Βορείου Ελλάδος με το βλέμμα στα Βαλκάνια και ακόμα την Κεντρική Ευρώπη, την Τσεχία και την Ουγγαρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Γι’ αυτό είναι μοναδικό λιμάνι και ο ανταγωνισμός με τον Πειραιά είναι περιορισμένος», πρόσθεσε ο Σωτήρης Θεοφάνης, που παρατήρησε ότι από τον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη και των δύο λιμανιών ωφελημένη θα είναι η ελληνική οικονομία. Θέτοντας πάντως ως προϋπόθεση για την ανάπτυξη του ΟΛΘ την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία και αφορούν επενδύσεις κυρίως στο σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο. Μάλιστα, ο Σωτ. Θεοφάνης πρόσθεσε πως η εταιρεία θέλει να προχωρήσει στις επενδύσεις που έχει την υποχρέωση να κάνει σε τέσσερα με πέντε χρόνια, αντί για επτά. Και πέρα των συμβατικών της υποχρεώσεων να επενδύσει άλλα 27 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού του ΟΛΘ.

Ο Σωτήρης Θεοφάνης, ερωτηθείς για το γεωπολιτικό ζήτημα που έχει να κάνει με το όνομα της FYROM και αν η λύση του ονόματος της γείτονος θα ωφελήσει τον ΟΛΘ, υπενθύμισε ότι η FYROM δεν έχει πρόσβαση στην θάλασσα, ενώ πάντα ιστορικά ήταν «καλός πελάτης» του ΟΛΘ. Ο Πρόεδρος του ΟΛΘ ήταν ακόμη λιτός και αυστηρός όταν ρωτήθηκε για τις παρεμβάσεις του αμερικάνου πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, που αμφισβητούσε τη σκοπιμότητα της παραχώρησης του ΟΛΘ στη συγκεκριμένη κοινοπραξία, λέγοντας πως δεν είναι δουλειά του να σχολιάζει ξένους διαπιστευμένους υπαλλήλους άλλων χωρών.
Και έκλεισε τη συνέντευξή του επαναλαμβάνοντας με αισιοδοξία: Τώρα ο ΟΛΘ βρίσκεται στη δεύτερη θέση ανάμεσα στα λιμάνια της χώρας, αλλά σε λίγα χρόνια δεν θα είναι έτσι…