Ασιατικά ναυπηγεία επιλέγει η ευρωπαϊκή επιβατηγός ναυτιλία

Guangzhou Shipyard International

Έντονος ο ανταγωνισμός στην Ευρώπη από τα ναυπηγεία της Κίνας


Η επιβατηγός ναυτιλία αλλά και η κρουαζιέρα μπορεί να συνεχίζουν να δίνουν ζωή στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αλλά ο ανταγωνισμός από τα ναυπηγεία της χώρας του Κινεζικού Δράκου συνεχίζει να είναι έντονος.

Ενδεικτικό της κατάσταστασης που διαμορφώνεται είναι και το γεγονός ότι αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας προχώρησαν τις τελευταίες εβδομάδες σε παραγγελίες σημαντικού αριθμού νέων πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία.

Στις συμφωνίες ναυπήγησης νέων επιβατηγών πλοίων περιλαμβάνεται η συμφωνία μεταξύ MSC Group (Grandi Navi Veloci – GNV) και Onorato Armatori (Moby Lines) με τα κινεζικά ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων πλοίων. Η συμφωνία, όπως αναφέρει η εταιρεία στο δελτίο Τύπου της, περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία για κάθε μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες (4 + 2 + 2). Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται για το 2020/2021 και τα πλοία θα εκτελούν πλόες μεταξύ μεσογειακών επιβατικών λιμένων. Τα νέα πλοία θα έχουν μήκος 229,5 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα, ενώ θα μπορούν να φιλοξενούν 2.500 επιβάτες σε 534 καμπίνες.

Αλλά σε παραγγελία δύο επιβατηγών πλοίων RoPax στα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International έχει προχωρήσει και η δανέζικη ναυτιλιακή Det Forenede Dampskibs-Selskab – DFDS, όπως αναφέρουν γερμανικά ειδησεoγραφικά μέσα. Το κόστος της ναυπήγησης αγγίζει τα $296 εκ. Τα πλοία θα εκτελούν πλόες στην Βαλτική Θάλασσα και θα μπορούν να μεταφέρουν πέραν των φορτηγών και επιβατικών οχημάτων έως και 600 επιβάτες. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2021.

Προς την Κίνα, όμως, φαίνεται πως στρέφεται και η γερμανο-σουηδική εταιρεία TT-Line. Όπως προκύπτει από τις διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία φέρεται να έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με τα κινεζικά ναυπηγεία Jinling Shipyard για τη ναυπήγηση δύο επιβατηγών πλοίων, που θα ενισχύσουν τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας.

Πηγή: naftikachronika.gr

 

eep logo