Χρ.Λαμπρίδης: Στο δημόσιο η Πλοηγική Υπηρεσία

ploigos

Τέλος στις ορέξεις κάποιων να βγάλουν εκατομμύρια αποκτώντας την Πλοηγική Υπηρεσία

 

Την ώρα που επιστρέφει μετά από χρόνια σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα η Πλοηγική Υπηρεσία, διαθέτοντας ήδη πλεόνασμα δεκάδων εκατομμυρίων, πλήθος πανομοιότυπων δημοσιευμάτων μιλά για την κακή λειτουργία της, όταν σιωπούσαν το 2012-2014 επί Βαρβιτσιώτη, αλλά «πρέπει να παραμείνει στο Δημόσιο. Και θα παραμείνει», τόνισε ο ΓΓ Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης μιλώντας Στο Κόκκινο και το Νίκο Σβέρκο.

Η Πλοηγική Υπηρεσία αφορά τα πλοία που δεν «δένουν» συχνά σε ένα λιμάνι, όπως τα εμπορικά, ή τα κρουαζιερόπλοια και όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης «χρειάζονται τη βοήθεια ενός πλοηγού, ενός πλοιάρχου που γνωρίζει τις συνθήκες του εκάστοτε λιμανιού και βοηθάει τον καπετάνιο να μπει στο λιμάνι».

Σημείωσε ότι «η υπηρεσία είναι πολύ σημαντική για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ποιότητα των υπηρεσιών στο λιμάνι, για την οποία σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα παροχής τους» και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι πριν λίγες ημέρες, στις 14 Αυγούστου, στο λιμάνι της Αμβέρσας λόγω κακής πλοήγησης ή μη ύπαρξης, ένα φορτηγό κόλλησε σε σημαντικό σημείο του λιμανιού και το έκλεισε σχεδόν δύο ημέρες.

Δεν νοείται ιδιωτική υπηρεσία που να σχετίζεται με την ασφάλεια

Παρέθεσε επίσης τους λόγους για τους οποίους μία τέτοιας φύσης υπηρεσία δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, όπως γίνεται στην πλειοψηφία τέτοιων περιπτώσεων στην Ευρώπη, είναι μεταξύ άλλων:

  • ασφάλεια πλοίων, φορτίων και επιβατών: δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο κερδοσκοπίας μία υπηρεσία που σχετίζεται με την ασφάλεια, π.χ. ένας ιδιώτης να πιέζει για ταχύτερη εξυπηρέτηση με κακές καιρικές συνθήκες
  • οικονομική αυτάρκεια: η υπηρεσία είναι πλεονασματική κατά δεκάδες εκατ. ευρώ, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να ιδιωτικοποιηθεί
  • ανταγωνιστικότητα: προσφέρει από τα χαμηλότερα πλοηγικά τέλη στην Ευρώπη, ακριβώς επειδή είναι δημόσια, προσφέροντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα λιμάνια

    Λόγω των παραπάνω, υπάρχουν ιδιώτες που «θέλουν να βάλουν χέρι» στην Πλοηγική Υπηρεσία και ήδη υπάρχουν προτάσεις που έχουν δημοσιευθεί και στα ΜΜΕ. Η προηγούμενη κυβέρνηση (Σαμαρά) είχε θέσει ως ερώτημα την ιδιωτικοποίηση, ενώ πρόσφατα στη Βουλή η ΝΔ σε σχετική συζήτηση έθεσε το ζήτημα μίας ιδιωτικής επιχείρησης», όπως ανέφερε.

    «Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τόσο σημαντική προσπάθεια για την Πλοηγική Υπηρεσία ... και πρώτη φορά που υπάρχει πλήθος πανομοιότυπων δημοσιευμάτων που μιλούν για κακή λειτουργία της. Ούτε το 2012, 2013, 2014 υπήρχε κανένα δημοσίευμα. Βλέπουν ότι θα αναδιοργανωθεί, θα μείνει δημόσια και ότι χάνουν μία ευκαιρία κερδοφορίας ... υπάρχουν σοβαροί λόγοι που πρέπει να παραμείνει στο Δημόσιο. Και θα παραμείνει», τόνισε ο κ. Λαμπρίδης.

    Πλέον μπαίνει σε κανονική λειτουργία


    «Έγινε διαγωνισμός και χτες υπογράφηκε η σύμβαση για την αγορά 10 μηχανών και άλλου εξοπλισμού ώστε τα τέσσερα αυτά σκάφη να ξαναμπούν σε λειτουργία και αυτό που σήμερα υπολειτουργεί να μπει σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία ... Έτσι και πολύ πιο γρήγορα οι πλοηγοί θα φτάνουν στα πλοία και θα αντιμετωπιστούν ζητήματα με βλάβες ... μπαίνει σε μία κανονική λειτουργία η πλοηγική υπηρεσία ... είχε να γίνει κάτι με τον εξοπλισμό από το 2003», όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης.

    Επίσης, «έχουμε ήδη σχεδιάσει προμήθεια επτά νέων σκαφών ... και προχωράμε στην πρόσληψη προσωπικού. Ήδη καλύψαμε το σύνολο των κενών οργανικών θέσεων που είχαν προκύψει από το 2014 και μετά, προχθές τελείωσε η αξιολόγηση των υποψηφίων και σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που θα κατατεθεί το Σεπτέμβριο (και έχει εγκριθεί από το ΓΛΚ) προβλεπουμε αύξηση των οργανικών θέσεων κατά 46 άτομα, ώστε να καλύψουμε πλήρως τις λειτουργικές ανάγκες».

    Διάλυση με κορύφωση την περίοδο Βαρβιτσιώτη

    Όταν ανέλαβε η κυβέρνηση, συνέχισε, «στην Πλοηγική Υπηρεσία παραλάβαμε μία κατάσταση πλήρους απαξίωσης ... οι διαδικασίες γίνονταν, αλλά οι υπηρεσίες προσφέρονταν λόγω των υπεράνθρωπων προσπαθειών του προσωπικού. Προμήθεια εξοπλισμού είχε να γίνει από το 2003 και πρόσληψη προσωπικού από το 2008, ενώ το 2014 επί υπουργίας Βαρβιτσιώτη "κόπηκαν" όλες οι κενές οργανικές θέσεις της πλοηγικής υπηρεσίας, αν και μπορούσε να μην το κάνει, έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν πλέον προσλήψεις. Σήμερα περίπου 110 άτομα απασχολούνται σήμερα στην Πλοηγική Υπηρεσία, είτε πλοηγοί είτε πλήρωμα των σκαφών, αλλά και ορισμένοι καβοδέτες. Πέραν αυτών υπάρχει διοικητικό προσωπικό που ελέγχει την οικονομική διαχείριση, δημόσιοι υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας. Από παλιά, υπήρχε ανάγκη να αυξηθεί το προσωπικό, καθώς δεν καλύπτονταν οι ανάγκες, αλλά αντί να διατηρήσουμε τις κενές οργανικές θέσεις, αυτές κόπηκαν με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει πρόσληψη».

    Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της υπηρεσίας, όταν ανέλαβε η νέα κυβέρνηση, «δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός» και το πρώτο που έγινε ήταν «να αξιολογήσουμε τον εξοπλισμό της υπηρεσίας σε σκάφη ... βρήκαμε ότι έχουμε πέντε σκάφη, από τα οποία τέσσερα είναι σε αχρησία (δύο έχουν βγει στη στεριά, δύο δεν λειτουργούν, ενώ ένα μόνο υπολειτουργεί) και θα πρέπει να λειτουργήσουν».

Πηγή: stokokkino.gr