Έλληνες Εφοπλιστές : Πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία

ploio oil tanker

Συνεχίζουν να πρωτοπορούν στην διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία οι Έλληνες εφοπλιστές εδραιώνοντας τη θέση τους

έναντι των ανταγωνιστών τους ξεπερνώντας εμπόδια που βρίσκονται στη «ρότα» τους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εταιρεία Vessels Value, που ειδικεύεται στις εκτιμήσεις της αξίας των πλοίων, κατά την διάρκεια του πρώτου 6μηνού του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελία 58 έναντι παραγγελιών για 28 πλοία το αντίστοιχο 6μηνο του 2016. Την ίδια στιγμή σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες αριθμούν 245 πλοία, έναντι 254 κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα και 594 κατά το πρώτο 6μηνο του 2015.

«Όπως προκύπτει από τα στοιχεία η μεγάλη φετινή άνοδος των παραγγελιών από ελληνικά συμφέροντα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο που η διεθνής τάση παραμένει πτωτική» ανέφεραν στο www.maritime.gr ναυλομεσιτικοί κύκλοι στον Πειραιά.

Αναλύοντας τα υπάρχοντα στοιχεία των νέων παραγγελιών πλοίων προκύπτει ότι οι παραγγελίες των Ελλήνων αφορούν πλέον αποκλειστικά τις δύο βασικότερες κατηγορίες πλοίων, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία. Δηλαδή, από τα 58 πλοία που παραγγέλθηκαν κατά το φετινό πρώτο 6μηνο τα 42 αφορούσαν σε δεξαμενόπλοια και τα 16 σε φορτηγά πλοία.
«Εξετάζοντας τα πρώτα 6μηνα των τριών τελευταίων ετών θα μπορούσαμε να πούμε το ότι από τις 151 παραγγελίες νεότευκτων που ενεγράφησαν για λογαριασμό των Ελλήνων πλοιοκτητών, οι 104 παραγγελίες αφορούσαν δεξαμενόπλοια. Για φορτηγά έγιναν μόνο... 29 παραγγελίες ενώ οι υπόλοιπες 18 παραγγελίες αφορούσαν σε πλοία άλλων τύπων» σημείωσαν οι ίδιοι κύκλοι.

Παραγγέλνει νεότευκτα ο Π.Παπάς

Κατά την άποψή τους σημαντική θεωρείται η δυναμική επιστροφή του Πέτρου Παπά ο οποίος μέσω της εταιρίας Oceanbulk προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων τύπου capsize στα κινεζικά ναυπηγεία Waigaoqiao Shipbuilding., συνεχίζοντας το πλάνο ενίσχυσης του στόλου της. Η επένδυση θα κοστίσει 172 εκατ. δολάρια, ενώ η παραλαβή τους θα ξεκινήσει το 2019.

Ο στόλος της εταιρείας Oceanbulk αποτελείται από 31 συνολικά πλοία, εκ των οποίων τα 18 είναι δεξαμενόπλοια, τα 9 φορτηγά και τα άλλα 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ με την τελευταία αυτή παραγγελία αναμένει την παράδοση συνολικά 11 πλοίων τα οποία είναι υπό κατασκευή σε κινεζικά και κορεατικά ναυπηγεία.
Όσον αφορά στην εισηγμένη εταιρία του Πέτρου Παπά , Star Bulk Carriers η οποία έχει κεφαλαιοποίηση ύψους 627,53 εκατ. δολ., η τιμή της μετοχής της βρίσκεται στα επίπεδα των 10 δολ., συνεχίζοντας σε θετικό τέμπο σε σύγκριση με πολλές άλλες μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου στο ταμπλό.

Δικαστική απόφαση υπέρ Γ.Οικονόμου

Μια σημαντική «νίκη» στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει στους κόλπους της Dryships, πέτυχε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου καθώς ένας εκ των μετόχων της εταιρείας , ο P Sammons , που ελέγχει 45 χιλιάδες μετοχές, θέλησε να εμποδίσει τις πωλήσεις μετοχών στο καναδικών συμφερόντων fund Kalani Investments υποστηρίζοντας ότι «οι μετοχές έχουν καταστρέψει την αξία για τους υφιστάμενους μετόχους, καθώς οι τιμές τους είναι από τις χαμηλότερες στην αγορά».

Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας Dryships, το Aνώτατο Δικαστήριο των Nήσων Mάρσαλ αρνήθηκε να σταματήσει την πώληση μετοχών της εταιρίας στην Kalani Investments.
Μάλιστα, μετά την ανακοίνωση της απόφασης του συγκεκριμένου Δικαστηρίου, ο τίτλος της ναυτιλιακής άρχισε να σημειώσει άνοδο της τάξεως του 9,68% φτάνοντας τα 2,33 δολ.

H Kalani Investments έχει ξοδέψει περίπου 150 εκατ. δολ. για αγορά μετοχών της DryShips, στο πλαίσιο μιας επένδυσης ύψους 200 εκατ. δολ. H συμφωνία μεταξύ των Kαναδών και της ναυτιλιακής εταιρείας του Γιώργου Oικονόμου είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Δεκέμβριο.

maritimes.gr