ΟΛΘ: «Προτιμητέος επενδυτής» η κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Βelterra

olth fortotes

Αναμένεται να ανακηρυχθεί την Δευτέρα

 

Σε προτιμητέο επενδυτή αναμένεται να αναδειχθεί την Δευτέρα 19 Ιουνίου η κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Βelterra που πλειοδότησε για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπως επισήμανε ο co-ordinator και επίσημος εκπρόσωπός της, Σωτήρης Θεοφάνης, μιλώντας σήμερα, για πρώτη φορά με την ιδιότητά του αυτή, στο συνέδριο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Export Summit V.

Κατά την έναρξη της εισήγησής του, ο κ. Θεοφάνης επισήμανε ότι η κοινοπραξία που διεκδικεί τον ΟΛΘ διαθέτει ουσιαστική λιμενική τεχνογνωσία, ακόμη και σε διεθνές επίπεδο - και απάντησε σε όσους διατυπώνουν τις αμφιβολίες τους για το εάν το σχήμα διαθέτει βιώσιμο επενδυτικό σχέδιο, λέγοντας: "τους βεβαιώνουμε ότι αν και όταν τους χρειαστούμε, θα τους το ζητήσουμε".

Ο ίδιος μάλιστα ξεκαθάρισε ότι πρόθεση της κοινοπραξίας είναι να υλοποιήσει άμεσα, σε βάθος τετραετίας - στον τεχνικά γρηγορότερο δυνατό χρόνο - και όχι επταετίας, τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση, "και ανεξάρτητα από το εάν η πολιτεία θα φανεί συνεπής στην υποχρέωσή της να ολοκληρώσει τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του λιμανιού", αφού όπως είπε "εάν δεν το πράξουμε αυτό, ο ΟΛΘ που σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, θα χάσει το τρένο".

Πάντως, ξεκαθάρισε ότι εάν η πολιτεία δεν σπεύσει να εκτελέσει τα έργα που "έχει υποχρέωση να κάνει", οι επενδύσεις που θα γίνουν από τον ιδιώτη δεν αποκλείεται τελικά να πέσουν "σε βαρέλι δίχως πάτο". Η πολιτεία, όπως πρόσθεσε, θα πρέπει να δώσει ένα ιδιαίτερο στίγμα για τον ΟΛΘ, δείχνοντας έμπρακτα ότι αντιμετωπίζει το λιμάνι σαν έναν οικονομικό πολλαπλασιαστή, με επενδύσεις εκτός λιμένα, όπως για παράδειγμα με τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Επισημαίνοντας δε, ότι η κοινοπραξία αποφάσισε να επενδύσει και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς να έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή, ο κ. Θεοφάνης εξήγησε τους στόχους που έχουν τεθεί, λέγοντας ότι "ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού δεν σταματάει στον Πειραιά" και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι "ο δρόμος αυτός μπορεί να φτάσει στη Θεσσαλονίκη και θα φανεί".
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης ο ίδιος σε θέματα απασχόλησης, λέγοντας πως "θέλουμε να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση, ώστε αυτό να μπορέσει να δουλέψει κάτω από ένα καινούργιο παραγωγικό μοντέλο".

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση για τα σχέδια της κοινοπραξίας σε ό,τι αφορά την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, απάντησε ότι θα γίνουν ανακοινώσεις όταν έρθει η ώρα, και υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι το θέμα της ανάπτυξής της είναι πολύ ευρύτερο των δράσεων που μπορεί να αναλάβει ο ΟΛΘ. 
Μάλιστα, ο ίδιος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι είναι πολύ αυστηρός στο συγκεκριμένο πεδίο, ζήτησε από τα μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ και όσους εμπλέκονται "να είναι πολύ προσεκτικοί με δηλώσεις τους γιατί επηρεάζουν την αξία του".

Τέλος την εκτίμησή του ότι με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές μπορούν να ανέλθουν σε 198.000 τα 45άρια container που διακινεί σε συνεργασία με τον ΟΛΘ (τόσα διακινούσε το 2009), από 8.500 που μετέφερε πέρυσι, διατύπωσε σε παρέμβαση του ο διευθύνων σύμβουλος της Kuehne+Nagel Α.Ε, Φώτης Κυριλλίδης, υπενθυμίζοντας ότι το διάστημα 2004-2010 επενδύθηκαν 30 εκατ. ευρώ σε υποδομές στη Σίνδο και ακόμη βρίσκονται σε αναμονή της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

*Με πληροφορίες από το Theseanation.gr