Χάσαμε τη σημαία, χάνουμε τα πλοία

1 thalassa shmaia

Του Δημήτρη Καπράνου

Άσχημα τα μαντάτα για την κρουαζιέρα! Εκεί που ονειρευόμασταν καλύτερες μέρες, εκεί που φτιάξαμε νέο προβλήτα στον Πειραιά (αλλά δεν εννοούμε να φτιάξουμε λιμάνια της προκοπής στα νησιά) ήλθε το προσφυγικό και μας τραυμάτισε, έγινε και το πραξικόπημα στην Τουρκία με τα παρεπόμενά του (βομβιστικές ενέργειες και ανοιχτά μέτωπα με Κούρδους και Συρία) και την πατήσαμε!

"Περιμένουμε μειωμένη κίνηση τουλάχιστον κατά 30% το 2017 και ίσως μεγαλύτερη πτώση του 2018" μας είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, της μοναδικής εταιρείας που διατηρεί την έδρα της στον Πειραιά! Στον Περαιά, λοιπόν, όπου μέχρι τη δεκαετία του ΄90 λειτουργούσαν οι ελληνικές εταιρείες κρουταζιέρας "Ηπειρωτική", των Ποταμιάνων, " Ρόαγιαλ Κρουζ Λάιν" του Περικλή Παναγόπουλου, "Σαν Λάιν", των Κιοσέογλου, "Κυκλαδικές Κρουαζιέρες, της οικογένειας Κυρτάτα, "Ετζίαν Ντόλφιν", του Ν. Αγγελόπουλου και αργότερα η "Ρόαγιαλ Ολύμπικ Κρούζ", όταν ενώθηκαν οι Ποταμιάνοι με τους Κιοσέογλου!

Δεκάδες ελληνικά πλοία, με την ελληνική σημαία στην πρύμνη, χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί, εισφορές στο ΝΑΤ, ψωμάκι (και παντεσπάνι) στα σπίτια, εκατομμύρια ξένοι τουρίστες να απολαμβάνουν τη μοναδική ελληνική φιλοξενία!

Τι έγινε, αδέλφια, και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα(!) κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία; Πως μέσα σε μια δεκαετία καταποντίστηκε όλο εκείνο το υπέροχο οικοδόμημα, που κάθε καλοκαίρι γέμιζε ζωή το Αιγαίο και τους χειμώνες έστελνε την ελληνική σημαία και τα ελληνικά πληρώματα στην Καραϊβική; Απέπλεαν από τον Πειραιά τα βαπόρια και πήγαιναν Μύκονο, Πάτμο, Κω, Σαντορίνη, Κρήτη, Κύπρο, Κωνσταντινούπολη, Οδησσό, Γιάλτα, Κωνστάντζα, Μεσημβρία, Αλεξάνδρεια, Χάιφα, Ασντότ.

Επιβιβαζόταν στον Πειραιά ο τουρίστας και σε μια εβδομάδα επισκεπτόταν την Αγία Σοφία, τις Πυραμίδες και τα Ιεροσόλυμα! Κι όλο αυτό το μοναδικό ταξίδι ζωής, πάνω σε ελληνικό πλοίο, με ελληνικό πλήρωμα, με ελληνική μουσική, με ελληνικούς χορούς, με ελληνική διακόσμηση! Κι όταν άρχισαν τα προβλήματα, καθώς οι ανταγωνίστριες χώρες εύρισκαν μεθόδους και μείωναν αισθητά το κόστος λειτουργίας των δικών τους σημαιών (Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί, Σκανδιναβοί), εδώ επικρατούσε ο άκρατος συνδικαλισμός και η άποψη ότι δεν θα αλλάξει τίποτε!

Σκεφτείτε μόνο ότι το περίφημο "Καμποτάζ", ο προστατευτισμός δηλαδή, ήρθη στην Ελλάδα μόλις το 2013! Όταν, δηλαδή, οι άλλες σημαίες είχαν μπει στον ρυθμό τη παγκοσμιοποίησης και η ελληνική σημαία έμεινε στα κρουαζιερόπλοια μόνο ως διακοσμητικό στην "Ελληνική βραδιά", στην οποία πλέον χορεύουν καλαματιανό μέλη του πληρώματος από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ! Μη με ρωτήσετε αν και πότε θα ξαναδούμε κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία.
Τουλάχιστον ας φροντίσουμε να κρατήσουμε όσο περισσότερες προσεγγίσεις μπορούμε. Δυστυχώς, έχουμε την καλύτερη θάλασσα, αλλά από μυαλά, άστα...

eep logo

ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ