Τι (και ποιους) είδε ο Κορεάτης

kapranos d

Του Δημήτρη Καπράνου

Ο αείμνηστος ευπατρίδης Γεώργιος Π. Λιβανός, που πολέμησε στον πόλεμο της Κορέας, ήταν ο πρώτος που παρήγγειλε βαπόρια στη Νότιο Κορέα

και η φωτογραφία του κοσμεί από τότε τα Κορεατικά Ναυπηγεία.
Ήταν φυσικό, λοιπόν, ο Κορεάτης πρωθυπουργός, που επισκέφθηκε την χώρα μας, να συναντηθεί και με τους "δικούς του ανθρώπους", δηλαδή με τους Έλληνες επιχειρηματίες της θάλασσας!

Στον φιλόξενο χώρο της "Μεγάλης Βρετανίας”, ο πρωθυπουργός Λι Νακ Γιον, συναντήθηκε και συζήτησε με τον καπεταν Παναγιώτη Τσάκο, τον Πάνο Λασκαρίδη και τον Χάρη Βαφειά. Τρεις από τους Έλληνες επιχειρηματίες, που έχουν ναυπηγήσει μεγάλο αριθμό πλοίων στα κορεατικά ναυπηγεία και ναυπηγούν ακόμη!
"Η Ελλάδα έστειλε τα παιδιά της να πολεμήσουν στο πλευρό των γονιών μας, όταν υπερασπίσαμε τα δημοκρατικά ιδεώδη και εσείς στηρίζετε την Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας μου. Γι αυτό και επιθυμούμε την περαιτέρω μεγέθυνση της εμπορικής μας συνεργασίας, με την εισαγωγή στην πατρίδα μου ελληνικών προϊόντων αλλά και την εισαγωγή ελληνικών μηχανημάτων και εξαρτημάτων για την ναυπηγική μας βιομηχανία" τόνισε ο πρωθυπουργός.

Σημειώνεται ότι ελληνική εταιρεία Hemexpo (Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού), με εξαιρετικές επιδόσεις και τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, στην οποία μετέχει ενεργώς και ο Όμιλος Τσάκου, συνεργάζεται με ναυπηγεία Ν. Κορέας!

-Εμείς ναυπηγούμε πλοία στην Κορέα, αλλά πολλά από αυτά δεν έρχονται ποτέ στην Ελλάδα! Μέχρι την δεκαετία του '90 είχαμε περισσότερους από 100.000 Έλληνες ναυτικούς στα βαπόρια μας και τώρα είναι ζήτημα αν έχουμε 10.000. Πρέπει να φέρουμε τους Έλληνες νέους πίσω στη θάλασσα! είπε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.
Ο Καρδαμυλίτης ναυτίλος τόνισε επίσης ότι το κορεατικό know-how ήρθε στην Ευρώπη, σχεδόν δίπλα μας, στην Ρουμανία. "Θα ήταν ότι καλύτερο για όλους αν συνεργαζόσασταν με ένα Ελληνικό Ναυπηγείο. Αν γίνει κάτι τέτοιο, δεν θα προλαβαίνετε να εγγράφετε παραγγελίες!" συμπλήρωσε.

Ο Πάνος Λασκαρίδης, αναφέρθηκε στη μακρά συνεργασία των εταιρειών του ομίλου Λασκαρίδη με την Κορέα, όπου έχουν ναυπηγήσει μεγάλο αριθμό πλοίων (ψυγεία, αλιευτικά και μικρά δεξαμενόπλοια) Ο Έλληνας επιχειρηματίας αναφέρθηκε στις δραστηριότητες του ομίλου στην Κορέα και υπενθύμισε ότι παρά την κρίση, η Κορέα εξακολουθεί να δέχεται παραγγελίες από ελληνικούς ναυτιλιακούς οίκους.

Ο Χάρης Βαφειάς, που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερους δεσμούς με την Κορέα (η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά StealthGas έχει ναυπηγήσει εκεί μεγάλα και σύγχρονα δεξαμενόπλοια LPG) εξέφρασε την ελπίδα για ακόμη στενότερη συνεργασία των δυο χωρών στον εμπορικό και τον ναυπηγικό τομέα αλλά και την ικανοποίησή του για την ποιότητα της εργασίας των κορεατικών ναυπηγείων.

Έχον τας επισκεφθεί την Κορέα δυο φορές, μπορώ να βεβαιώσω ότι η Ναυπηγική Βιομηχανία στην χώρα αυτή έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Το περίφημο κορεατικό know-how στη ναυπηγική, όμως, δεν είναι άλλο από τη συνεχή και επίμονη εργασία, κάτι που συνέβαινε και στα δικά μας Ναυπηγεία, πριν επικρατήσει ο συνδικαλισμός, που τα οδήγησε στο κλείσιμο. Πέραμα, Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Σύρος, Χαλκίδα. Ναυπηγεία ονομαστά, που εδώ και χρόνια σιωπούν...